Ny aftale sikrer fleksibel IP-telefoni til danske virksomheder

Pressemeddelelse, oktober 2005

Danske Contest A/S har netop indgået en samarbejdsaftale med den tyske udvikler af IP-telefoniløsninger, Innovaphone. Partneraftalen betyder, at Contest A/S nu kan levere avancerede og fleksible IP-telefoniløsninger til små og mellemstore virksomheder.

Mulighederne for at kunne understøtte rejsende medarbejdere og etablere hjemmearbejdspladser gør, at der er flere og flere virksomheder, der er på jagt efter en prisbillig og effektiv IP-telefoniløsning.
Hidtil har IP-telefoni været en bekostelig affære for små og mellemstore virksomheder, fordi de har været nødt til at investere i dyrt udstyr – lige fra ny switch, telefoncentral, nye telefoner etc. Innovaphones IP-telefoniløsning bygger på åbne standarder, og det betyder, at virksomheder kan blande ny og gammel teknologi og stadig opnå betydelige besparelser og fordele ved en IP-løsning.

”Vi kan se, at mange små og mellemstore virksomheder fravælger en IP-telefoniløsning, fordi det typisk kræver en stor førstegangsinvestering til ny switch, telefoncentral og telefoner. En af grundene til, at vi har startet et partnerskab med Innovaphone, er, at de bygger deres system på åbne standarder. Det giver gennemskuelighed og gør løsningen skalérbar,” fortæller Erik Testmann, administrerende direktør i Contest A/S.

Fleksibel IP-telefoniløsning.

Erik Testmann fremhæver, at virksomheder kan opnå mange fordele ved at vælge IP-telefoni, såsom fleksibiliteten ved at kunne tage et nummer med sig overalt, billigere priser på udlandstelefoni og bedre integration med eksisterende it-systemer som f.eks. adressebøger i Outlook.

”Vi ser det som vores vigtigste opgave at kunne tilbyde vores kunder en IP-telefoniløsning, der giver store fordele, og som kan betales af både små og store virksomheder. Vores partnerskab med Innovaphone giver vores kunder en klar konkurrencefordel, fordi de får adgang til en avanceret telefoniløsning, der giver al den fleksibilitet, virksomheder efterspørger,” siger Erik Testmann.

Selve administrationen af løsningen fra Innovaphone sker ved hjælp af et webbaseret interface. Virksomhederne behøver derfor ikke at skulle indkalde en teknisk ekspert eller konsulent for at lave ændringer i telefonsystemet, hvis en medarbejder f.eks. skifter kontor. Det kan virksomhedens medarbejdere selv sørge for. Dermed spares der tid og administration.

Som en del af aftalen med Innovaphone har medarbejderne fra Contest A/S uddannet sig i Innovaphones systemer, men Contest A/S er faktisk gået skridtet videre. Virksomheden har selv implementeret en IP-telefoniløsning.

”Som virksomhed har vi mange af de samme behov som vores kunder har, og det var derfor naturligt, at vi også skulle have en IP-løsning på vores telefoner. Vi har derfor taget vores egen medicin og installeret Innovaphones telefonsystem,” afslutter Erik Testmann.

Artikler
Erhvervsbladet, oktober 2005.
Computer Reseller News (den trykte udgave), d. 19. oktober 2005.

 

 

Hvordan du fortsætter herfra - hvad du bør gøre nu

Læs mere om vores services her…

Du er også altid velkommen til at kontakte os helt uforpligtende: